Spoľahlivosť, viditeľnosť, správa vozového parku a dodávky náhradných dielov sú iba niektoré z výhod, ktoré priniesli vysokozdvižné vozíky Hyster a ReachStackers do prístavu Oxelösund na podporu náročných požiadaviek na manipuláciu s kovovými cievkami.
Prístav Oxelösund je vzdialený asi 100 km južne od švédskeho Štokholmu. S tímom približne 200 zamestnancov sú operácie v prístave predovšetkým o nakladaní obrovských zaoceánskych lodí.
Kovové zvitky prichádzajú do prístavu vlakom z Borlänge a sú vykladané žeriavom. Následne ich pripravené vysokozdvižné vozíky presunú. Keď vpláva loď, prevádzkovatelia prístavu musia potom prepraviť kovové cievky k prístavným žeriavom, ktoré cievky naložia na lode.
Vďaka kombinácii faktorov si prístav Oxelösund vybral pre svoju náročnú prevádzku flotilu vysokozdvižných vozíkov Hyster.
„Vozíky sú spoľahlivé. Sú to skutočne silné stroje, “hovorí Christian Vallin, výrobný inžinier v prístave. „V Hysteri mali riešenie na akékoľvek problémy ako napríklad dodávka náhradných dielov. Celkové riešenie nás oslovilo. “
„Pred výberom nového vozového parku vytvoril prístav Oxelösund zoznam požiadaviek. Jeho vodiči mali tiež slovo od začiatku do konca, s možnosťou vyjadriť sa, ako chcú, aby sa vozíky správali a aké vybavenie by mali mať, “hovorí Erik Pogrebnjak, obchodný zástupca miestneho distribučného partnera spoločnosti Hyster®, spoločnosti Nordisk Truck-Trans.
Po konzultácii so spoločnosťou Hyster a miestnym predajcom sa prístav Oxelösund nakoniec rozhodol pre dva vysokozdvižné vozíky Hyster® H32XM012, dva vozíky Hyster® RS46-36CH ReachStackers a jeden vozík H20XM-9 Hyster s nosnosťou 20 ton. Toto zariadenie je spoľahlivé a silné, dobre sa hodí do náročných podmienok prístavu.
„Pred objednaním mal zákazník možnosť vidieť vysokozdvižné vozíky a ReachStackery v akcii u iných zákazníkov spoločnosti Hyster,“ hovorí Dmitry Dubrovsky, manažér pre Big Trucky spoločnosti Hyster. „Mali tiež možnosť navštíviť továreň Hyster v holandskom Nijmegene, aby otestovali vozíky a uistili sa, že sa rozhodli správne pre svoje konkrétne aplikačné potreby.“
Optimalizácia viditeľnosti operátora
Prístav Oxelösund používa veľké stroje a manipuluje s veľkými kovovými nákladmi, čo znamená, že môže byť narušený výhľad operátora dozadu a dopredu.
Spoločnosť Hyster pomohla s inštaláciou kamier na zadné časti vysokozdvižných vozíkov Hyster a tiež s vysokými kamerami umiestnenými na stojane vidlice aj nad ním. Prevádzkovatelia zistili, že to pomohlo pri pohľade na mólo počas jazdy.
„Na vzv Hyster sa mi páči, že sa otáčajú citlivo, majú brzdy, ktoré brzdia bezpečne, ale nie príliš. Necítim sa stuhnutý, keď vystúpim zo stroja alebo mám bolesti krčnej chrbtice alebo niečo podobné. Sú ergonomické a tiché, “uviedol jeden z operátorov prístavu.
Hyster Tracker poskytuje kontrolu
Dôležitou súčasťou dodávaného nového vozového parku je bezdrôtový systém správy majetku Hyster Tracker. Spolu s celým radom výhod správy vozového parku to dalo prístavu Oxelösund príležitosť obmedziť vodičov, takže s vysokozdvižným vozíkom môže počas pracovnej doby jazdiť iba ten, kto má od spoločnosti oprávnenie.
Od dodania vozíkov spolupracovala spoločnosť Hyster a predajca so zákazníkom na ďalších úpravách a prispôsobení na základe konkrétnych obchodných potrieb prístavu Oxelösund.
„Ako celok sme veľmi spokojní s touto dohodou a tým, ako prebehla od začiatku do konca, a ďalej sa rozvíjal náš vzťah so spoločnosťou Hyster,“ hovorí Christian Vallin, výrobný inžinier v Oxelösunds Hamn. „Určite by som odporučil iným, aby si kúpili vozíky Hyster.“