Spoločnosť Hyster predstavuje ďalší vývoj v rade kontajnerových manipulátorov a ťažkotonážnych vysokozdvižných vozíkov s nosnosťou viac ako 18 ton, ktoré majú nové najmodernejšie kabíny, ovládacie prvky a naftové motory vyhovujúce normám STAGE V.
„S novými motormi STAGE V môžu podniky naďalej ťažiť z nízkych celkových nákladov na vlastníctvo a pritom plniť emisné predpisy,“ hovorí Chris van de Werdt, manažér produktovej stratégie EMEA Big Trucks pre spoločnosť Hyster Europe. „Nové motory znižujú spotrebu paliva pri súčasnom zachovaní produktivity a rýchlosti zdvihu.“
Najnovší vývoj v rade Hyster® Big Trucks stanovuje nové priemyselné štandardy pre kabíny vodičov. Nová kabína v štýle kokpitu naprieč radom vysokozdvižných vozíkov Hyster® s hmotnosťou 18 – 48 ton poskytuje všetky informácie a ovládacie prvky na dosah ruky.
„Práca je pre operátorov ľahšia a pohodlnejšia ako kedykoľvek predtým, vďaka novému dizajnu sedenia a veľkej podlahovej ploche,“ vysvetľuje, že kabíny sú vybavené možnosťou kúrenia a vetrania, ktoré vyhovujú letným alebo zimným podmienkam. Nová prémiová kabína má vo svojom dizajne viac skla, a navyše poskytuje vynikajúci výhľad počas jazdy, cúvania, či manévrovania.
„Pre manipulátorov kontajnerov, vrátane ReachStackers, sme vyvinuli vyhradenú kabínu s ešte väčšou podlahovou plochou a prepracovaným ovládaním pomocou joysticku,“ hovorí Chris. „V kabíne je zahrnuté aj počítadlo výkonu, ktoré pomáha prevádzkam udržiavať kontrolu nad nákladmi a poskytuje údaje o využití, ako napríklad počet presunutých kontajnerov, množstvo použitého paliva na kontajner a vzdialenosť prejdenú na jeden kontajner.“
Pre podporu presnej a efektívnej manipulácie sú manipulátori kontajnerov Hyster vybavené z užívateľsky prívetivým digitálnym 7 ”displejom. Voliteľný druhý grafický displej môže napr. jasne ukazovať stav zapojenia spredera. To môže urýchliť operácie a znížiť omyly, čím sa zvýši produktivita aj v náročných aplikáciách.
Nová kabína Hyster® ReachStacker štandardne obsahuje dvojitý digitálny displej s informáciami o hmotnosti a momente zaťaženia, ako aj o geometrii výložníka. To pomáha operátorom pri navrhovaných opatreniach na udržanie stability a zníženia ťažiska.
„Reach Stackery môžu zvýšiť výkon vďaka extra nízkemu krútiacemu momentu motora v nových motoroch Stage V. Môže sa tiež znížiť hluk na vnútrozemských termináloch, “hovorí Chris.
Na trhoch regulovaných emisiami budú nové motory STAGE V zavedené postupne, medzi prvými modelmi budú Hyster® Empty Container Handlers a Hyster® RS46 ReachStackers, ktoré majú motor 7,7 alebo 10,7 litra.
Servisný interval motorového oleja sa predĺžil z 500 na 1 000 hodín a hladina motorového oleja sa zobrazí na displeji kabíny, takže nie je potrebné používať mierku. Štandardom je tiež dvojstupňové varovanie úrovne chladiacej kvapaliny prostredníctvom displeja, spolu s časovačom, ktorý zabraňuje vypnutiu horúceho turba. Prevodovka bola tiež aktualizovaná v celom rozsahu.
Kvôli práci v extrémnych podmienkach, bola výrazne zvýšená kapacita chladenia prevodovky aktualizovaných manipulátorov prázdnych kontajnerov a vysokozdvižných vozíkov s vysokou nosnosťou 18 – 32 ton. Vozíky sú tiež vybavené hydraulicky poháňaným ventilátorom, ktorý pomáha znižovať spotrebu paliva a hladinu hluku.
„Podniky si môžu vybrať ten správny vozík pre svoje potreby vďaka širokej škále možností, od veľkostí čerpadiel až po prevádzkový režim,“ hovorí Chris. „Medzi doplnky patrí systém monitorovania tlaku v pneumatikách, smerové ovládanie na stĺpiku riadenia, Bluetooth rádio, riešenia váženia kontajnerov, výber sedadiel a mnoho ďalších.“
Nové motory týchto ťažkotonážnych vozíkov budú využívať kombináciu selektívnej katalytickej redukcie (SCR) a DEF ako AdBlue® a filtra pevných častíc (DPF). Obe jednotky dodatočnej úpravy sú zabalené v jednom boxe umiestnenom na vonkajšej strane vozíka, ktorá poskytuje ľahký prístup a odvádzanie tepla. Interval čistenia popola je približne 4500 hodín, v závislosti od aplikácie. Motory sú vybavené chladenou recirkuláciou výfukových plynov (EGR), ktorá minimalizuje tvorbu NOx, čo vedie k menšej spotrebe AdBlue®.
Kvôli nízkemu objemu trhu v krajinách s regulovanými emisiami nebude 40-52-tonový nakladač kontajnerov Laden vyvinutý pre regióny vyhovujúce stupňu V, ale bude obsahovať aktualizovanú kabínu Hyster®, ktorá umožní operátorom na neregulovaných trhoch zažiť produktivitu a ergonomické výhody.