Zo sveta VZV

3. júla 2018

10 spôsobov k prekonaniu výziev vo vnútrozemských terminálových operáciách

Vnútroštátne kontajnerové terminály čelia mnohým problémom s manipuláciou, a čoraz rôznorodejšou. Na podporu efektívnych intralogistických procesov v prístavoch a termináloch spoločnosť Hyster Europe odhaľuje praktické riešenia na prekonanie desiatich najbežnejších problémov, ktorým čelia vnútrozemské terminály.

1. Manipulácia s kontajnermi na druhej koľaji

„Pre vnútrozemské terminály, ktoré prijímajú a distribuujú kontajnery na železnici, môže byť manipulácia z druhej koľaji náročná, ak je na prvej koľaji vysoký kontajner,“ vysvetľuje Mark Nailer, manažér Hyster Europe. „Vďaka priamej viditeľnosti a výmenných nadstavieb môžeme pomôcť znížiť škody a zvýšiť efektivitu.“

Výrobca manipulačnej techniky Hyster nedávno vyvinul nové riešenie s „výklopnou“ zdvíhacou kabínou pre Hyster® RS46 ReachStacker, ktorá poskytuje zvýšenú viditeľnosť na druhú koľaj. To pomáha zvyšovať efektivitu, udržiavať rozvrhy a robiť operácie produktívnejšie a s nižšou cenou.

Hyster ReachStacker so zdvihacou kabinou

2. Posúvanie prázdnych manipulátorov s kontajnermi vo vyhradených priestoroch

Mosty sa bežne nachádzajú vo vnútrozemských termináloch a môžu obmedziť pohyb prázdneho kontajnerového manipulátora, kde je typická výška stožiara viac ako 10 metrov.

„Vieme, že je potrebné, aby vnútrozemské terminály mali flexibilitu pri presune voľných kontajnerových manipulátorov cez obmedzené výškové plochy,“ hovorí Mark. „S uzavretou výškou len 5,4 metra sme vyvinuli nový trojstupňový stožiar so spätným náklonom pre Hyster® Empty Container Handler, ktorý poskytuje túto flexibilitu a je stále schopný zdvíhať kontajnery až do výšky 18,8 m.“

Hyster H11XM-ECD8 kontajnerovy manipulator so sklopnym stoziarom

3. Vysoká hladina hluku

Zatiaľ čo kontajnerové manipulátory sú tichšie ako kedykoľvek predtým, jedným z najhlasnejších akcií na kontajnerovom dvore je pristátie samotného uchopovacieho zariadenia na prázdnom kontajneri.

„V mnohých vnútrozemských termináloch v blízkosti obytných zón môžu vysoké hladiny hluku viesť až ku skráteniu prevádzkových hodín, aby nedošlo k rušeniu obyvateľstva,“ hovorí Mark. „S obmedzeným počtom hodín môže byť vážne ovplyvnená produktivita a efektivita.“

Spoločnosť Hyster Europe nedávno zaviedla systém soft-landing na zníženie úrovne hluku, ktorý mnohým zákazníkom umožňuje predĺžiť pracovnú dobu. Riadením rýchlosti pristátia uchopovacieho zariadenia je možné minimalizovať zvuk spojenia kontajnera.

4. Slabá účinnosť dvojitého chladenia

Až doposiaľ manipulácia s chladiacou jednotkou na tej istej strane spôsobila kompenzáciu zaťaženia. To znamená, že obsluha kontajnerového manipulátora musí často zdvojnásobiť kontajnery s jednotkami na protiľahlých koncoch.

„Aby sa splnili požiadavky zákazníkov, bol vyvinutý dôležitý nový produkt Hyster® pre vnútrozemské terminály, ktorý umožňuje dvojité manipulovanie s chladiacimi jednotkami na jednej strane,“ vysvetľuje Mark. Nový Hyster® H11XM-ECD8 s kapacitou až 11 ton ponúka výhody flexibility a produktivity a podporuje terminály pri znižovaní nákladov.

5. Obtiažny prístup k oprave, kontrole a čisteniu

Dielne na inšpekciu, údržbu a opravu kontajnerov sú bežné vo vnútrozemskej terminálovej aplikácii. Získanie vhodného prístupu ku kontajneru v správnej polohe na spravovanie týchto úloh môže byť náročné.

Kontajnerové dielne majú teraz možnosť ľahko a efektívne vykonávať opravy a údržbu pomocou vysokozdvižného vozíka Hyster® so špeciálnym kontajnerovým rotátorom.

To znamená, že aj 40-stopový kontajner môže byť presunutý do pozícií, ktoré uľahčujú jeho nasmerovanie do dielne. Otáčaním kontajnera po dĺžke sa môže premiestniť do dielne, aj keď nie je široký vstupný priestor. Pripevnenie rotátora kontajnera môže tiež zjednodušiť opravy tak, že sa kontajnery sprístupnia stálym opravárom z mnohých uhlov.

Hyster H25XM9 s rotacnym pridavnym zariadenim

6. Efektívne prepínanie medzi typmi nákladu

Vnútrozemské terminály nielen manipulujú s kontajnermi, ale často tu prebiehajú aj operácie samotného nakladania. Pre objemné zaťaženia z rieky alebo nábrežia kanála môžu operátori potrebovať prepnutie z manipulácie papierových kotúčov na drevo, kovové záťaže atď..
„Vylepšené vysokozdvižné vozíky Hyster® H8-16XM sú navrhnuté tak, aby poskytovali presne túto flexibilitu,“ hovorí Mark. „Na prepínanie medzi svorkami, vidlicami a inými prídavnými zariadeniami sa nachádzajú hydraulické spojky s rýchlym odpojením, s optimálnou viditeľnosťou vidlice a zaťaženia.

7. Plnenie alebo vyprázdňovanie kontajnerov s ťažkými nákladmi

Najpohodlnejší a najúčinnejší spôsob prepravy ťažkého bremena z kontajnera je zvyčajne s využitým vysokozdvižného vozíka. Toto sa však v dôsledku obmedzenej výšky kontajnera často javí ako náročné v intralogistickej aplikácii.

S cieľom pomôcť prekonať túto situáciu sú teraz k dispozícii nižšie výšky kabíny pre vysokozdvižné vozíky Hyster®, ktoré manipulujú s nákladmi až do 9 ton. Tým zabezpečujú dobrú viditeľnosť zaťaženia a prevádzkovej plochy. Voliteľné kamery a osvetlenie môžu byť použité aj pre rýchle a presné operácie vo vnútri kontajnerov alebo nákladných autách.

8. Čas prenosu do skladu alebo na prepravu

Rýchlosť a efektívnosť je časovo dôležitá pri intralogistickej prevádzke na strane prístavu, kde krížové dokovanie zahŕňa vykladanie a nakladanie závesných prívesov. Vysokovýkonný vysokozdvižný vozík 3-3,5 T od spoľahlivého radu Hyster® Fortens® je ideálny pre tieto činnosti vo vnútrozemských termináloch.

Paletované tovary môžu byť prenesené rýchlejšie pomocou viacerých prídavných zariadení na manipuláciu s paletami. Táto metóda môže ušetriť značné množstvo času a znížiť počet potrebných nákladných vozidiel a osôb v určitých aplikáciách. Napríklad väčšina nápojových zaťažení je paletovaná na približne 1 tonu a často sa môžu použiť viaceré paletové manipulátory (manipulácia s 2, 4 alebo 6 paletami).

9. Dôsledné obrátkové časy

Kľúčovým faktorom efektívnosti vo vnútrozemských logistických operáciách je udržiavanie nákladných vozidiel na ceste. Cross-docking operácie pomáhajú uľahčiť rýchly obrat, ale môže predstavovať výzvy pre vodičov pracujúcich proti času. Rýchla, efektívna prevádzka je teda nevyhnutná.

Paletový vozík Hyster® RP2.0-2.5N, vhodný na vykladanie nákladného automobilu v skladovacom doku, je tiež vybavený vidlicami s dvojitou dĺžkou, ktoré pomáhajú znižovať doby cyklu. Namiesto použitia vozíka s plošinou na voľnom priestranstve môže obsluha pohodlne a efektívne obsluhovať sedenie alebo naklonenie stlačením tlačidla.

Podobne plošinový vozík, ako napríklad Hyster® P2.0S, môže optimalizovať operácie nakladania a vykladania vozidla. Kompaktný podvozok je kľúčom pre manévrovateľnosť v preplnených nákladových priestoroch, zatiaľ čo riadenie rýchlosti, systém riadenia a zvýšený pomer otáčania ramena kormidla podporujú efektívne prepravné rýchlosti na krátkych alebo dlhých vzdialenostiach.

10. Efektívna správa aktív

„Vnútrozemské terminály sú často zložité. Bežné sú viacstranné operácie s veľkými flotilami, ktoré spravujú,“ hovorí Mark. „S cieľom riadiť náklady a zlepšiť efektivitu vo vnútrozemských termináloch je možné efektívne využívať riadenie vozového parku a telematické systémy.“

Napríklad systémom Hyster Tracker je možné zvýšiť zodpovednosť vodičov, znížiť škody na náraze a prestoje.

 

Aktuality
PONÚKAME VIAC

Spoločnosť HYSTER je popredným dodávateľom vysokozdvižných vozíkov a jednou z najznámejších značiek vo svete manipulačnej techniky. Naša spoločnosť ponúka kompletný sortiment nových VZV, kvalitné použité vozíky. Ak potrebujete vysokozdvižný vozík len na krátky čas, je tu pre vás naša požičovňa. Ku všetkému nadštandardný servis a originálne diely.