Spoločnosť Hyster Europe predstavila dva nové voliteľné systémy na podporu informovanosti operátorov vysokozdvižných vozíkov v aplikáciách priemyselnej manipulácie s materiálom. Dynamická signalizácia chodcov a systém spätnej rýchlosti sú k dispozícii vo výrobe namontované na vybrané vysokozdvižné vozíky Hyster.
„V náročných priemyselných odvetviach môže byť manipulácia s materiálom intenzívna, s ťažkými prevádzkovými podmienkami a premiestňovaním rôznych nákladov, často na veľmi frekventovaných miestach,“ hovorí Robert O’Donoghue, viceprezident pre marketing a riešenia Hyster pre EMEA. „V závislosti od konkrétnej aplikácie to môže zvýšiť riziko ľudskej chyby, čo má za následok poškodenie a neefektívnosť a spôsobuje obavy manažérov pre zdravie a bezpečnosť.“
„Zatiaľ čo vozíky Hyster sú štandardne navrhnuté s ohľadom na povedomie a viditeľnosť operátora, teraz môžu podniky ďalej prispôsobiť svoj vozový park pomocou dvoch nových riešení, ktoré môžu pomôcť pri podpore ich operátorov vysokozdvižných vozíkov,“ pokračuje Robert.
Dynamické osvetlenie chodcov je k dispozícii pre rad elektrických vysokozdvižných vozíkov Hyster s nosnosťou od 1,5 do 5,5 tony. Kompaktné modré LED diódy je možné namontovať na prednú alebo zadnú časť protizávažia. Na podlahu premietajú postupne blikajúci vzor modrej šípky v priamej línii. Toto pútavé svetlo poskytuje viditeľnú indikáciu, že sa blíži vysokozdvižný vozík, odkiaľ sa blíži a smer jazdy vozíka, čím pomáha signalizovať polohu vozíka chodcom alebo iným vozidlám.
To môže podporiť bezpečnosť v určitých skladoch priemyselnej výroby, ktoré môžu mať slepé rohy, priečne uličky, vysokú premávku alebo vykladacie operácie, kde je obmedzená viditeľnosť pracovných vysokozdvižných vozíkov.
Patentovaný systém reverznej rýchlosti je jedinečne dostupný zákazníkom Hyster na vybraných troj- a štvorkolesových vysokozdvižných vozíkoch, pre zdvihy od 1,5 do 5,5 tony. Vedľa rukoväte zadného pohonu na vysokozdvižnom vozíku sa umiestni senzor, ktorý dokáže zistiť, či je na rukoväti položená ruka. Ak existuje, umožní to vysokozdvižnému vozíku dosiahnuť plnú rýchlosť vzad. Ak snímač nie je aktivovaný, rýchlosť vzad je obmedzená na 2 km/h. Držanie rukoväte nabáda obsluhu, aby sa pri cúvaní pozerala v smere jazdy, ako je to štandardnou praxou.
„Je to dôležité pre udržanie vysokozdvižného vozíka mimo chodcov a iných predmetov, ktoré môžu byť v dráhe jazdy, čo pomáha posilniť dobré návyky operátora pri cúvaní,“ vysvetľuje Robert. „Aplikácie s vysokým počtom dočasných alebo agentúrnych zamestnancov to môžu považovať za obzvlášť užitočné pri dodržiavaní ich prevádzkových štandardov.“
Systém reverznej rýchlosti tiež obmedzí rýchlosť, ak snímač zaznamená ruku na rukoväti, keď vozík ide dopredu. To ďalej posilňuje osvedčené prevádzkové postupy a povzbudzuje operátora, aby sa pozeral správnym smerom. Zabraňuje tiež používateľom pokúšať sa „oklamať“ systém, napríklad umiestnením niečoho na senzor.