Zo sveta VZV

3. júla 2019

Progres vo vývoji elektrických kontajnerových manipulátorov

S projektmi prebiehajúcimi v prístave Los Angeles v USA a vo Valencii v Španielsku spoločnosť Hyster Europe odhaľuje niektoré prekvapujúce fakty o vývoji projektov s kontajnerovými manipulátormi s nulovými emisiami.

2 typy kontajnerových manipulátorov a jeden ReachStacker je aktuálne vyvíjaný v Hyster Big Truck Development Centre v Holandsku. Stroje s nulovými emisiami rátajú s elektrinou pri vysokom napätí ako hlavným zdrojom energie pre napájanie plne elektrických motorov.

Testovanie ukázalo, že vyvíjaná vozíky ponúkajú porovnateľný alebo potenciálne lepší výkon v porovnaní s ekvivalentnými modelmi so spaľovaním. Zároveň poskytujú vynikajúcu energetickú účinnosť a nízke náklady na vlastníctvo.

Vedúci projektu Willem Nieuwland vysvetľuje: „Obnova energie dosiahnutá kontajnerovými manipulátormi v teste je väčšia, než sa očakávalo, a to najmä vďaka úplnému obnoveniu hydraulickej energie. Očakáva sa zníženie spotreby energie až o 15% v porovnaní s vysokozdvižnými vozíkmi bez týchto systémov. “

Patentované systémy na regeneráciu a uskladnenie energie Hyster® znižujú zaťaženie a brzdenie. Inovatívne systémy pomáhajú zvýšiť dobu prevádzky prostredníctvom dlhších období medzi nabíjaním a zároveň pomáhajú znižovať celkové náklady na energiu.

Dva elektrické kontajnerové manipulátory pre prístav v Los Angeles

Prvý elektrický vozík Hyster® H1150HD-CH je napájaný veľkou lítium-iónovou batériou, ktorá sa nabíja pomocou vysokovýkonnej bezdrôtovej nabíjačky. Použije ho prevádzkovateľ prístavu v Los Angeles.

„Nebude to vyhovovať väčším flotilám kvôli vysokému dopytu po elektrickej rozvodnej sieti, alebo tam, kde sa súčasne nabíja viac vozíkov,“ hovorí Willem. „Riadenie zvýšeného dopytu po energii bude zložitou výzvou pre niektoré operácie, kde sa použije palivový článok.“

Druhý elektrický kontajnerový manipulátor Hyster je vybavený veľkou lítium-iónovou batériou, ale počas prevádzky je poháňaný dvoma palubnými palivovými článkami. Tento prístup lepšie vyhovuje výzvam testovacieho pracoviska Fenix Marine Services v prístave Los Angeles a ďalším ťažkým terminálovým prevádzkam.

„Použitie vodíka znižuje zložitosť plánovania alebo nabíjanie. Je možná nepretržitá prevádzka, pokiaľ je k dispozícii vodík z vodíkových nádrží. Dokonca aj tam, kde sa vyžaduje doplňovanie, sa očakáva, že to bude trvať len približne 15 minút, “pokračuje Willem. „Okrem toho je možné batériu nabíjať aj počas obeda a ďalších prestávok, aby sa minimalizovali požiadavky na doplňovanie paliva.“

Elektrický ReachStacker pre prístav Valencia

Hyster Europe tiež vyvíja elektrický ReachStacker s vodíkovými palivovými článkami pre prístav Valencia, ktorý je súčasťou európskeho programu Horizont 2020 a projektu H2Ports. MSC Terminal Valencia (MSCTV) bude prvou v Európe, ktorá do svojej prevádzky zahrnie vodíkovú energiu.

Willem Nieuwland potvrdzuje: „Očakávame, že elektrický Hyster ReachStacker bude podporovať nepretržitú prevádzku a dosahovať porovnateľný alebo lepší výkon v porovnaní s konvenčným ReachStackerom.“

Elektrický reachstacker

Celkové výhody elektrických kontajnerových manipulátorov Hyster

„Boli sme ohromení okamžitou reakciou elektrického kontajnerového manipulátora pri testovaní,“ prezrádza. „Presnosť a kontrola zdvihu a pohonu je ešte lepšia ako modely so spaľovacím motorom, čo znamená, že presnosť obsluhy, ktorú očakávame, môže ešte zvýšiť produktivitu.“

Hladiny hluku sú nižšie a užívatelia môžu očakávať zníženie nákladov na energiu. Spoločnosť tiež očakáva zníženie nákladov na údržbu vozidiel vďaka odstráneniu motorov, prevodoviek a iných mechanicky poháňaných komponentov s potenciálnou návratnosťou investícií dosiahnutou po 3 až 4 rokoch v porovnaní s modelmi so spaľovacím motorom.

Na týchto troch projektoch spolupracujú s niekoľkými partnermi a majú podporu z fondov vrátane Fuel Cells and Hydrogen Joint undertaking (FCHJU) a California Air Resources Board (CARB). Tá je čiastočne financovaná Kalifornskými investičnými fondmi pre klimatické zmeny (CCI), celoštátnym programom, ktorý investuje miliardy dolárov na zníženie emisií skleníkových plynov, posilnenie hospodárstva a zlepšenie verejného zdravia a životného prostredia, najmä v znevýhodnených komunitách.

Aktuality , ,
PONÚKAME VIAC

Spoločnosť HYSTER je popredným dodávateľom vysokozdvižných vozíkov a jednou z najznámejších značiek vo svete manipulačnej techniky. Naša spoločnosť ponúka kompletný sortiment nových VZV, kvalitné použité vozíky. Ak potrebujete vysokozdvižný vozík len na krátky čas, je tu pre vás naša požičovňa. Ku všetkému nadštandardný servis a originálne diely.